6600 Szentes, Deák Ferenc utca 53 – 55. Tel.: 63 / 562 -380, Fax: 63 / 562 – 381, e-mail: szentesideaksuli@gmail.com, OM: 029624
Üdvözlet

Üdvözöljük iskolánk honlapján!

🙂

Alapítványunk

A Szentesi Deák Ferenc Általános Iskoláért Alapítvány számlaszáma:
19084231 – 1 – 06
Köszönjük adója 1 %-át!

Határtalanul 2019.

Mesebeli várak és bányavárosok a Felvidéken
HAT – 18 – 01 – 0951
Határtalanul kirándulás Felvidékre
2019.06.04-06.07-ig

Első nap: Zólyom városában kezdtük a kirándulásunkat, a belvárosban tettünk egy csodálatos sétát, megtekintettük a várat, ahol Balassi Bálint született. Innen Besztercebányára mentünk, ahol a gyönyörűen felújított főtéren keresztül feljutottunk a Várnegyedbe. Továbbutaztunk Selmecbányára, ahol az egykori Bányabíróság épületében található ásványkiállítást néztük meg, majd felmentünk a középkori templomból erőddé alakított Óvárhoz, ahonnan festői panorámában gyönyörködhettünk. Végezetül megkoszorúztuk annak a líceumnak a kapuját, ahol valaha Petőfi Sándor is tanult.
Második nap: Utunk először Bajmóc várához vezetett, ahol hajdan Mátyás király is tartott országgyűlést. Innen Beckó várához mentünk, ahol felelevenítettük Stibor vajda és Beckó nevű udvaribolondjának történetét.
A következő állomásunk Trencsén vára volt, ahol az egykori gonosz főúr, Csák Máté történetét ismertük meg.
Harmadik nap: Délelőtt egy kellemes sétát tettünk Pöstyén fürdőn, a méltán világhírű fürdőhelyen. Innen a Vöröskői várhoz vezetett az utunk, ahhoz a várhoz, amely a Kárpát-medence legszebben berendezett és épen maradt vára.
Ezután Nyitrára mentünk, ahol a Püspöki várat és a Szent Emmerám Székesegyházat látogattuk meg.
Este érkeztünk Alsóbodokra, ahol a szállásunk elfoglalása előtt megkoszorúztuk Eszterházy János nyughelyét.
Negyedik nap: Ellátogattunk Diószegre, a Petőfi Sándor Magyar Tanítási Nyelvű Alapiskolába, ahol megismerkedtünk a zoboraljai magyarság történetével és aktuális problémáival.
Ezután Dévény várát tekintettük meg és felkerestük a Milleniumi emlékművet.
Utolsó helyszínünk Pozsony, a főváros volt. Sétáltunk a gyönyörű belvárosban,felmentünk a várba, majd megnéztük a Szent Márton Székesegyházat.

Kedves Szülők!
Kérjük, hogy a KRÉTA ELLENŐRZŐ
belépési azonosítókat
ne a KRÉTA belépési felületen át igényeljék,